Czy wiecie że obecnie w Cape Canaveal jest 10 pierwszych stopni F9? Trzy z nich widać – jeden stoi na LC-39A, jeden jest w porcie ale dziś zniknie a jeden leży owinięty w folię przed hangarem AM. Reszta pochowana jest w różnych hangarach – a to na LC-40, a to na LZ-1 a to na LC-39A. Trzy to kompletny Falcon Heavy, jeden to SES-10 (ten co wylądował po raz drugi i ma stanąć jako eksponat muzealny przy SpaceX LCC/południowym wjeździe do CCAFS. Pozostałe to niedawno odzyskane pierwsze stopnie – ten po NROL-76, po CRS-11 i po CRS-10.
Mówiąc inaczej SpaceX ma w tym momencie lokalnie trzy rakiety które pewnie da się użyć do następnych lotów, jedną z której zrobi pomnik i dwie które nadają się wyłącznie na żyletki i pewnie pozostaną jako magazyn części zapasowych (zakładam że ta po lądowaniu BulgariaSat-1 się do niczego nie nadaje). Ze zdjęć wynika ze hangar na LZ-1 mieści max 2 rakiety, na LC-39A pięć a na LC-40 dwie lub trzy. Oczywiście jest też hangar AM który pewnie następne 2-3 zmieści no i hangar w porcie gdzie jeszcze z jedną, może dwie da się upchnąć. To wyjaśnia dlaczego SpaceX gwałtownie potrzebuje zbudować nowe hangary – w tym tempie odzysku rakiet szybko zabraknie miejsca na ich przechowywanie. Do tego obecnie latający Block 3 nadaje się na max 3-4 loty bez poważnego (i kosztownego) remontu a to oznacza ze następnym problemem SpaceX będzie pozbycie się rakiet które już nie mogą latać. Podejrzewam że jednym z zadań hangaru w porcie będzie właśnie demontaż takich rakiet – co da się jeszcze użyć będzie odzyskiwane a reszta cięta na drobne kawałki. Drugim zadaniem będzie pewnie przygotowywanie rakiet do następnego lotu. Tak by zachować podział zadań – do hangarów na LC-39A i LC-40 będą przyjeżdżały dopiero gotowe do lotu komponenty. Hangar na LZ-1 będzie służył do krótkotrwałego przechowywania rakiet, potem będą one jechały do portu i tam będą albo przygotowywane do lotu albo demontowane. Hangar AE w CCAFS zachowa swoją obecną funkcje magazynu części i miejsca gdzie buduje się elementy platform itp. Całe to rozwiązanie powinno przeżyć okres Block 3 i Block 4 przy obecnej częstotliwości lotów. A jak się pojawi Block 5 to przygotowanie rakiety do następnego lotu będzie znacznie szybsze co pozwoli na większą częstość lotów bez powiększania powierzchni do przechowywania i przetwarzania rakiet.