Jutro SpaceX planuje następny start F9 z Starlink. I poleci B1062. To będzie 22 lot tego boostera.
Pamiętacie jak główny projektant ULA tłumaczył że wielokrotne użycie boostera nie ma sensu bo opłaca się dopiero jak się go użyje powyżej 3 razy a to absolutnie nie jest możliwe? Ciekawe co on sobie teraz myśli o swoich wywodach?
Ciekawe gdzie leży granica ilości lotów? W końcu aluminium ma ograniczoną liczbę cykli pracy, ale z drugiej strony samoloty latają po kilkadziesiąt lat i mają znacznie więcej cykli pracy niż taka rakieta. Tyle ze booster to nie tylko sama aluminiowa puszka. Największe obciążenia mają butle COPV i podejrzewam że te są wymieniane częściej – pewnie co kilka lotów. Silniki też pewnie nie wytrzymują 22 lotów bez napraw/wymian. To samo z nogami – też pewnie co jakiś czas trzeba je na nowe wymienić.