Aerojet ostro testuje AR-22

W ciągu ostatnich kilku dni było co najmniej dwa uruchomienia silnika. Za każdym razem czas pracy nie przekracza 100 sekund. Firma próbuje osiągnąć 10 uruchomień w 10 dni bez wymiany jakichkolwiek części. Docelowo silnik ma być w stanie wytrzymać do 55 lotów z przerwami na naprawy/wymiany części co 10 lotów. To powinno wystarczyć na zaspokojenie wymagań DARPA (10 lotów w 10 dni). Ciekawe jednak czy uda się spełnić drugie wymaganie DARPA – każdy lot ma kosztować mniej niż $5M. To będzie bardzo trudne moim zdaniem. Zakładając że z tych $5M trzeba co najmniej $1M poświecić na drugi stopień i osłony ładunku to pozostaje nam $4M na lot. Podejrzewam że te 55 użyć silnika będzie pewnie łączyło się z 55 użyciami samolotu = musi on być tańszy niż $220M. Zdecydowanie tańszy, bo przecież jest też koszt tego co zostaje na ziemi i ludzi którzy to wystrzeliwują. Trudno mi sobie wyobrazić że Boeingowi uda się zmieścić w tej kwocie.

admin Opublikowane przez: