Wiele z gazet spekuluje że Apple planuje zakup Tesla Motors. Powodów do takiego zakupu jest wiele:
- obecnie koszt oprogramowania w cenie samochodu to 5-10%; analitycy przewidują że za kilkanaście lat będzie to 50-60%. A to właśnie rynek Apple – urządzenia w których użytkownik płaci za oprogramowanie
- Tim Cook (CEO Apple) ma fioła na punkcie odnawialnych źródeł energii; strategia Tesli idealnie pasuje do planów Apple
- samokierujące samochody będą na rynku za 7 do 10 lat, pracuje nad nimi konkurencja Apple (Google). Tesla sama nie wygra wojny z Google, by ją wygrać potrzebuje pieniędzy Apple
- Apple pracuje nad samokierującym samochodem elektrycznym, zatrudniło wielu dawnych pracowników Tesli, ale żeby taki samochód wypuścić na rynek potrzeba co najmniej 7 lat. Google i Tesla są już bardzo do przodu w stosunku do Apple i jedyną metodą na zniwelowanie różnicy jest zakup istniejącego producenta samochodów elektrycznych.
- Apple używa baterii litowo-jonowych w swoich innych produktach i obniżenie ich ceny pozwoliło by na lepszą ich konkurencyjność. Budowana przez Teslę gigafabryka jest najprostszym rozwiązaniem tego problemu
- Tesla ma troszkę problemów związanych z malejącym zainteresowaniem modelem S, opóźnieniami w produkcji modelu X i wielkimi inwestycjami wymaganymi do rozpoczęcia produkcji modelu 3 i zastrzyk gotówki by się jej bardzo przydał
- Apple siedzi na górach pieniędzy, z którymi nie wie co zrobić
- nawet jeżeli Apple przepłaci za Teslę i zapłaci za nią zwariowane 75 miliardów dolarów, to jest to nadal marny rok zysków z sprzedaży iPhone
- ludzie przyzwyczajeni są do płacenia dużych pieniędzy za wyposażenie dodatkowe samochodów – Apple mogło by sprzedawać aplikacje do samochodów po kilkadziesiąt dolarów za sztukę
- samokierujący samochód powoduje że ludzie mają bardzo dużo czasu wolnego w czasie jazdy – ekosystem Apple w samochodzie wymuszał by na nich zakup aplikacji w Apple Store = dodatkowe zyski
- w USA wiele osób kojarzy sobie markę Apple z wysokiej jakości produktami – sprzedawanie samochodów pod tą marką pozwoliło by na zwiększenie sprzedaży