Ciekawe zdjęcie rakiety na platformie

Przede wszystkim widać nogi wersja 2.0 – są zupełnie inne od poprzednich – wydają się zdecydowanie sztywniejsze. Po drugie widać że SpaceX chyba ma jakąś izolację termiczną na zbiorniku ciekłego tlenu – widać wyraźnie gdzie się kończy zbiornik kerozyny a zaczyna ciekłego tlenu. Po trzecie rakieta jest osmalona, ale to chyba normalne jeżeli leciało się z hipersonicznymi prędkościami przez atmosferę jednocześnie zionąc ogniem z silników. Nie widać natomiast niczego związanego z rzekomą małą awarią przy lądowaniu. Ciekawe kiedy SpaceX zdejmie rakietę z platformy? Może uda mi się dziś pojechać do Jetty Park i za dnia zrobić jej zdjęcie???

Edycja – nie ma co jechać, SpaceX nie zasypia gruszek w popiele…

Fajne rzeczy widać na tym zdjęciu – butle ze sprężonym azotem, zbiornik na kerozynę (pewnie gdzie można ją przelać z rakiety), spory dźwig (musieli go trzymać gdzieś obok) i jakiś mniejszy dźwig. Jestem ciekaw szczegółów operacji obracania rakiety do poziomu, ale podejrzewam że zrobią to w klasyczny sposób dwoma dźwigami, potem złożą nogi, wsadzą rakietę na transporter i pojedzie do hangaru. Ta rakieta ma docelowo być użyta do testów platformy LC-39A – będą jej używali do sprawdzenia czy wszystko pasuje, do testów tankowania i odliczania. W ten sposób nie trzeba będzie używać do tego nowej rakiety co zlikwiduje nam huśtawkę emocjonalną jaką SpaceX zafundował wszystkim w ciągu ostatnich tygodni.

Edycja 2 – eksperci tłumaczą że powodem różnych kolorów rakiety jest prozaiczny lód – część rakiety gdzie mieści się zbiornik ciekłego tlenu była pokryta cienką warstwą lodu i to zabezpieczyło ją przed pobrudzeniem się. To wyjaśnia także dlaczego tylko część zbiornika ciekłego tlenu jest czysta – po prostu było w nim mało tlenu. 

admin Opublikowane przez: