Spaceflight Now poinformowało że USAF podpisało umowę z ULA na wystrzelenie 9 satelitów:
- DMSP-19 (Defense Meteorological Satellite Program 19) – wojskowy satelita meteorologiczny. Poleci rakietą Atlas V 401 z Kalifornii.
- Trzeci z serii satelitów MUOS (Mobile User Objective System) – wojskowych satelitów komunikacyjnych. Poleci rakietą Atlas V 551 z CCAFS.
- Satelita NROL-67 (tajny satelita szpiegowski). Poleci rakietą Atlas V 541 z CCAFS.
- Satelita NROL-33 (tajny satelita szpiegowski). Poleci rakietą Atlas V 401 z CCAFS.
- Satelita NROL-39 (tajny satelita szpiegowski). Poleci rakietą Atlas V 501 z Kalifornii.
- DMSP-20 (Defense Meteorological Satellite Program 20) – wojskowy satelita meteorologiczny. Poleci rakietą Delya IV Medium (4,0) z Kalifornii.
- Misja Air Force Space Command-4 (czyżby następny start X-37B?). Poleci rakietą Delta IV Medium+(4,2) z CCAFS.
- Satelita GPS Block 2F. Poleci rakietą Delta IV Medium+ (4.2) z CCAFS.
- Satelita GPS Block 2F lub GPS 3. Poleci rakietą Delta IV Medium+ (4.2) z CCAFS.
Co z tego wynika?
Przede wszystkim to wygląda na to że SpaceX częściowo wygrało wojnę o zamówienia wojskowe. USAF zamiast kupić 18 lotów jak pierwotnie planowano, zdecydowało się jedynie na 9. Co oznacza że SpaceX będzie mógł walczyć o pozostałe 9. Choć to nadal nie jest pewne, bo USAF poinformowało że umowa na następne 9 rakiet będzie podpisana niedługo.
Poza tym wygląda na to że zobaczymy następny lot X-37B i że odbędzie się on albo w 2013 albo w 2014.
A ostatnią ciekawostką jest brak zamówień na Delta IV Heavy. Czyżby zapotrzebowanie na tą rakietę było mniejsze niż to szacuje SpaceX planując budowę Falcon Heavy?