4 significant items:
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2021
– Final heat shield tiles for ship
– Thermal protection of booster engines
– Ground propellant storage tanks
– QD arm for ship
2 weeks.
Czyli po rozłożeniu zestawu mają cztery duże zadania:
– dokończyć płytki na Starship. Od znajomego słyszałem że najtrudniejsze było wyprodukowanie płytek w niestandardowym kształcie na te różne trudne powierzchnie. A teraz muszą te płytki przymocować.
– osłony termiczne dla silników. Jak wiecie F9 ma to porządnie zrobione i poza dyszą nic tam nie wystaje. Zarówno Starship jak i SuperHeavy też tego potrzebują – oba będą wchodziły w atmosferę z dużymi prędkościami i bez osłon wszelkie te delikatne rurki, kabelki itp. w silnikach się popalą. A silniki są niezbędne do lądowania.
– większe zbiorniki na paliwo i utleniacz na ziemi. W końcu Starship i SuperHeavy wymagają olbrzymich ilości ciekłego tlenu i metanu. Zbiorniki są już ale to nadal za mało. W sumie genialne jest to że SpaceX sam je produkuje zamiast czekać latami na to aż mu ktoś je zrobi.
– ramię z szybkozłączkami do Starship – trzeba w końcu go jakoś zatankować + mieć z nim komunikację.
Elon mówi że to wszystko zrobią w dwa tygodnie. Normalnie bym się śmiał z tego, ale SpaceX ostatnio działa na obrotach jak turbina a nie silnik i nie zdziwię się jeżeli za dwa tygodnie zobaczymy wszystko gotowe do lotu.