Heavy???

Następny start X-37B odbędzie się 7 grudnia. I nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie to że wynosi go na orbitę Falcon Heavy. Jako że wszystkie wcześniejsze loty X-37B były albo na Atlas V 501 (8 ton na LEO / 3.7 tony na GTO) albo na Falcon 9, to użycie Falcona Heavy wskazuje że X-37B musiał albo bardzo przytyć albo wybiera się na jakąś bardziej energetyczną orbitę niż to co oferuje F9. W końcu F9 potrafi ponad 17 ton na LEO i 5.5 tony na GTO. FH wynosi 16 ton na GTO i kilkadziesiąt ton na LEO. Jak dotąd X-37B miał maksymalną masę startową 5 ton, ale może mieć przyczepiony do tyłka moduł serwisowy który pewnie jest powodem do użycia Falcona Heavy. Ale jakoś trudno mi uwierzyć że ten moduł serwisowy waży kilkanaście ton. Więc o co tu chodzi? Nie mam pojęcia. Może w końcu to nie jest X-37B ale coś nowego?

Marek Cyzio Opublikowane przez: