Zdjęcia z InsideLine. Nadal mam mieszane uczucia…. Z zewnątrz samochód ma praktycznie identyczne wymiary jak obecny GS. Za to podobno w środku i w bagażniku jest znacznie więcej miejsca. Silnik 3.5L V6 nadal osiąga 306 KM, podpięty jest do znanej (i nie lubianej) z obecnego modelu sześciobiegowej skrzyni automatycznej (tej która zmienia biegi jakby miała na to całe życie). Za to sam samochód (dzięki użyciu znacznie większej ilości aluminium) jest znacznie lżejszy (80 kg) co poprawiło osiągi – wersja z V6 osiąga 60 MPH w 5.7 sekund – to osiągi porównywalne do obecnego GS 460 (który ma 40 KM i dwa biegi więcej, ale jest cięższy). Standardowo GS ma się toczyć na baloniastych 17″ oponach, ale w opcjach będzie 18″ i 19″. Z ciekawych opcji można będzie sobie zamówić kamerę na podczerwień, head-up display, system ostrzegania przy zmianie pasa, system utrzymywania samochodu na jednym pasie jezdni, ostrzegacz przed samochodami w martwym polu, radarowy cruise control i parę innych wynalazków. Poza wersją 350 (dostępną z napędem na tył lub na 4 koła), ma się także pojawić wersja hybrydowa (prawdopodobnie lekko zmodyfikowany system napędowy z obecnego GS 450h) a także wersja F-sport. Nowy GS nie będzie miał silnika V8. Wersja hybrydowa (oraz pewnie diesel) zostaną pokazane we Frankfurcie we wrześniu. Wersja F-sport w październiku na SEMA w Las Vegas.
Aktualizacja – doczytałem o szczegółach systemu zapobiegania wypadkom w nowym GS’ie – ma mieć on zamontowaną kamerę która śledzi to gdzie patrzy kierowca – jeżeli system wykryje że istnieje szansa na wypadek a kierowca nie patrzy na drogę, to reakcja systemu (ostrzeżenie, hamowanie) będzie wcześniejsza niż gdyby kierowca patrzył na drogę. Inną ciekawostką ma być aktywna klimatyzacja która nie dmucha na siedzenia na których nikt nie siedzi – podobno w gorącym klimacie pozwala to na spore oszczędności zużycia paliwa. Lexus będzie także miał fabrycznie dostęp do internetu – obsługiwana będzie np. Pandora oraz Bing (w celu wyszukania lokalnych restauracji). Ciekawe czy będzie można słuchać RMF’u?