Jak uziemić ISS?

Jako że ostatnio gdzie się nie zaglądnie, to zaraz wyskakuje 787 z płonącymi bateriami, to nie może zabraknąć wpisu łączącego problemy tego pięknego samolotu z kosmosem. NextGov donosi że firma GS Yuasa Lithium Power Inc., która stała się niedawno sławna dzięki eksplodującym bateriom w 787, jakiś czas temu podpisała kontrakt z NASA na wymianę baterii w ISS. Zamiast obecnych, niklowo-kadmowych, GS Yuasa dostarczy litowo-jonowe. Stacja potrzebuje baterii przez 35 minut co 90 minut, kiedy to znajduje się w cieniu Ziemi i baterie słoneczne nie produkują prądu. Baterie zostaną zamontowane na ISS w 2017 roku i mają przeżyć sześć i pół roku (38 tysięcy cykli ładowania).

Mam nadzieję że do tego czasu uda się odkryć co było przyczyną problemów baterii w 787 (stawiam na elektronikę która źle kontrolowała ładowanie) i baterie w ISS będą bezpieczne, bo nie chcemy żeby to się tak skończyło:

Marek Cyzio Opublikowane przez: