Aviation Week opublikował bardzo krótki (a jednocześnie niezwykle ciekawy!) wywiad z Gwynne Shotwell (Prezydent SpaceX). Dowiadujemy się z niego że:
- Falcon 9 v1.1 poleci w przyszłym roku z misją Cassiope
- Silnik Merlin 1D przechodzi końcowe testy trwałości
- SpaceX buduje (gdzie?!?!?) platformę dla Falcon Heavy w CCAFS a także modernizuje obecną platformę do obsługi F9 v1.1. Ta pierwsza wiadomość jest bardzo interesująca i muszę poszperać co w końcu ustalili – czy będą strzelali FH z LC-39B, czy z jakiejś innej platformy
- SpaceX buduje także payload processing facility będący konkurencją dla Astrotecha (który ma dwie takie hale – jedną w Titusville a drugą zaraz przy południowej bramie CCAFS w Port Canaveral)
- F9 v1.1 będzie jednak miał silniki rozmieszczone po okręgu a nie 3×3 jak obecny F9.
A drugą nowością którą wyczytałem gdzieś indziej (i nie pamiętam gdzie!) jest to że wygląda na to że platforma startowa dla rakiet Falcon 9 nie powstanie jednak w Texasie – po pierwsze zieloni bardzo protestowali przeciwko zbudowaniu tejże platformy w pobliżu rezerwatów przyrody a po drugie Texas zaoferował „tylko” 6 milionów dolarów pomocy dla SpaceX. „Tylko”, ponieważ Floryda przebiła tą ofertę, oferując 10 milionów jeżeli SpaceX zdecyduje się zbudować nową platformę w CCAFS. Więc chyba SpaceX zostanie u nas.