Tym razem następny ruch – w kongresie USA przygotowywana jest ustawa wzywająca departament obrony do zbudowania amerykańskiego silnika napędzanego ciekłym paliwem mogącego zastąpić RD-180. Może to być odczytane jako wezwanie do rozpoczęcia produkcji RD-180 w USA, ale równie dobrze może być to zielonym światłem dla silnika Aerojet AJ-1E6 – pisałem o nim jakiś czas temu – jest on rozwinięciem NK-33, działa podobnie jak NK-33 w trybie „oxygen-rich” (byłby to pierwszy silnik stworzony w USA który działał by w tym trybie) i można go użyć zamiast RD-180 – silnik ma ciąg 4900 kN w porównaniu z 3900 kN w RD-180. Aerojet Rocketdyne pracuje nad tym silnikiem w ramach programu SLS – trzy takie silniki miały by napędzać każdą z rakiet bocznych końcowej wersji rakiety SLS (tej z udźwigiem 130 ton).
Po dzisiejszych oświadczeniach Rosji że umowa z Genewy została przez Ukrainę zerwana i że nie ma szans na pokój można raczej założyć że dostawy RD-180 z Rosji to już historia.