Ładny slajd o Centaur 5

Znacznie lepszy stosunek objętości do powierzchni co od razu zmniejsza tempo wygotowywania się ciekłego wodoru. Do tego troszkę cieńsze ścianki dzięki zastosowaniu podobnej stali jak Starship. W sumie niesamowite że 1mm stali jest w stanie wytrzymać nacisk kilkuset ton (54 tony paliwa i utleniacza * 4G + plus ładunek na szczycie).

Logiczne jest także użycie wodoru do silniczków korekcyjnych eliminujące konieczność osobami zbiorników na hydrazynę. Ale jednocześnie zwiększa to zawodność – hydrazyna nie potrzebuje żadnego źródła zapłonu. Nie ma ryzyka eksplozji przy złym składzie mieszanki. Trochę szkoda że zarzucono planowany przez ACES system z silnikiem tłokowym ładującym baterie korzystając z wygotowującego się wodoru i tlenu. Choć może nie zarzucono i ukrywa się on pod „multi mission extension kit”?

Marek Cyzio Opublikowane przez: