Przed chwilą odbyła się oficjalna prezentacja nowego IS’a. Nowości to:
- wersje silnikowe – w USA będzie IS 250, IS 350 i IS 300h. W Europie nie będzie IS 350 ani diesla, hybryda ma wystarczyć europejczykom. Za to USA nie dostanie hybrydy.
- dostępność F-sport – nawet wersja IS 300h będzie mogła być skonfigurowana jako F-sport
- data w salonach – ma się pojawić w czerwcu
A poza tym to nic nowego.
Lexus Enthusiast opublikował spory artykuł ze wszystkim co wiadomo o nowym IS’ie. Takie najważniejsze informacje z tego artykułu to:
- nowy IS ma znacznie więcej miejsca na tylnych siedzeniach i znacząco większy bagażnik – rozstaw osi jest większy o prawie 5 cm.
- w standardzie będzie system za darmo informujący właściciela o korkach i pogodzie (podejrzewam że tylko w wersjach z nawigacją)
- wersja hybrydowa używa zupełnie nowego silnika o pojemności 2.5L pracującego w cyklu Atkinsona
- mod „Sport S+” będzie wyłącznie dostępny w IS 350
- ośmiobiegowy automat będzie wyłącznie dostępny w IS 350 i jest to ten sam automat co w obecnym IS-F – z zmianami biegów w 100 ms z siłą powodującą urazy kręgosłupa
- tylne zawieszenie IS’a pochodzi z GS’a i jest wielowahaczowe
- znany z obecnego GS 460 system VGRS (Variable Gear Ratio Steering) pojawi się jako opcja w IS 350 F-Sport. VGRS zmienia przełożenie kierownicy w zależności od prędkości – przy małych prędkościach niewielkie ruchy kierownicą pozwalają na duże zmiany kierunku co ułatwia manewrowanie na parkingach, przy dużej prędkości jest odwrotnie co zwiększa stabilność samochodu.
- nowością są w końcu składane tylne siedzenia 60/40.
- ordynarny, cyfrowy zegarek z obecnego IS’a wyglądający jak wczesne lata 80’te został zastąpiony analogowym.
- 10 poduszek powietrznych w standardzie
- opcje to automatyczne światła „długie”, system ostrzegający o nieplanowanej (bez włączenia kierunkowskaza) zmianie pasa, system ostrzegający o samochodach ukrywających się w martwym polu oraz system ułatwiający cofanie na parkingach – informuje o pojazdach jadących z boku.
Większy bagażnik i składane siedzenia, ale wygląda na to że zawiasy wchodzą do bagażnika |
HD Radio w standardzie i idiotyczne, dotykowe regulatory temperatury które pewnie będą wkurzały właścicieli |