ULA podpisało kontrakt z firmą Hensel Phelps Construction Co. na modyfikację platformy LC-41 w celu przygotowania jej do załogowych lotów. W ramach modyfikacji powstanie wieża i ramie przez które astronauci będą wsiadali do kapsuły na szczycie Atlas V a także system awaryjnego opuszczania kapsuły oraz bunkier w którym astronauci będą mogli się schronić „w razie czego”. Wszystko to ma powstać w ciągu 21 miesięcy = wygląda na to że platforma będzie gotowa na pierwsze załogowe loty Atlas V/CST-100 już w 2015 roku. Wygląda także na to że rozwiązanie będzie projektowane wyłącznie dla CST-100 – ciekawe co na to Sierra Nevada?
Hensel Phelps Construction Co. ma sporo doświadczenia w budowie „kosmicznych” budynków – to ta firma zmodyfikowała platformę SLC-3E w Vandenberg by przystosować ją do startów Atlas V, zbudowała słynną „wieżę” NASA (tą którą użyto do jedynego lotu Ares 1-X) a także odnowiła/przygotowała „Orion Space Capsule Operations and Checkout Building” w Kennedy Space Center.