NewtonThree

Zrobiłem szybkie szukanie internetu jako że w mojej pamięci nie było nic o tym w jakim cyklu działa ten silnik i okazuje się że trudno coś znaleźć. Wszyscy podają ciąg i paliwo oraz czas pracy ale w jaki sposób paliwo i utleniacz trafiają do komory spalania – tego nigdzie nie było. Dopiero po jakimś czasie znalazłem ten ciekawy opis. O ile NewtonOne i NewtonTwo były “pressure fed” o tyle NewtonThree i NewtonFour mają turbosprężarki. Jednak nadal zagadką pozostaje płomień jaki silnik zostawia – wskazuje on na to ze jakaś część RP-1 nie jest spalana w komorze spalania ale spała się dopiero wraz z powietrzem atmosferycznym. Trochę to przypomina silnik od rakiety V2 gdzie małe dziurki w komorze spalania doprowadzały nadmiar alkoholu po to by stworzyć cienki film chłodzący komorę spalania. Powodowało to właśnie podobny, “rozczochrany” płomień. Oczywiście możliwe jest także to że po prostu wydech z turbosprężarki jest wstrzykiwany do dyszy w odpowiednim miejscu i to on odpowiada za ten kolor ognia.

admin Opublikowane przez: