Dwudziesto-sekundowy test nowego silnika Virgin Galactic – to on ma napędzać rakietę LauncherOne. Szkoda że nie planują użycia tego silnika w SpaceShipTwo. Silnik ma ciąg 73 tysiące funtów i napędzany jest kerozyną i ciekłym tlenem. Ciąg jest troszkę większy niż ciąg RocketMotorTwo – teoretycznie NewtonThree mógłby pasować do SS2. Praktycznie taka zmiana wymagała by olbrzymiego przeprojektowania pojazdu, jako że lokalizacja zbiorników paliwa i utleniacza oraz rozkład masy pojazdu były by bardzo inne.
Virgin testuje także generator gazu do silnika NewtonFour – tenże będzie napędzał drugi stopień rakiety. Całość ma być w stanie wynieść na niską orbitę okołoziemską 400 kg ładunek.
NewtonThree i NewtonFour różnią się dość poważnie od NewtonOne i NewtonTwo, które firma pierwotnie planowała użyć w swojej rakiecie. Te nowe mają turbopompy, podczas gdy pierwsze wersje korzystały z ciśnienia gazu w zbiorniku do ich zasilania.
Ciekawostką jest to że VG planuje użyć komercyjnego samolotu do wystrzeliwania swoich rakiet – nie będą one wystrzeliwane z pokładu WhiteKingTwo. Jakiego samolotu? Tego na razie nie wiadomo, ale prawdopodobnie firma kupi jakiegoś taniego, używanego grata typu 737-200 czy DC-9 i go przerobi na samolot do wystrzeliwania rakiet.