Vollmer: seeing some permeation of NTO into the seals of the valve creating corrosion and stiction.
— Jeff Foust (@jeff_foust) August 13, 2021
Zaworki zaprojektowane do pracy z NTO (tetratlenek diazotu) okazały się nie do końca przystosowane do pracy z NTO. Bo jak inaczej można wytłumaczyć ten Tweet?
Starliner wraca do garażu po promach kosmicznych. Cztery zaworki nie chcą się otworzyć i już. Trzeba usunąć toksyczne paliwo i utleniacz z całego systemu a następnie wymienić wszystkie zaworki. Raczej na wersję która jest naprawdę przystosowana do pracy z NTO.
Swoją drogą to trochę jestem skonfundowany – wszelkie informacje jakie znajduję na temat Starlinera mówią że silniczki używane w systemie manewrowym używają wyłącznie hydrazyny (i katalizatora). Nie ma nigdzie słowa o NTO. Silniki do ratowania kapsuły – tak, te używają hydrazyny i NTO. Jednak informacje o awarii wskazują na to że uszkodzone były zaworki obu systemów. Skąd NTO wziął się w systemie manewrowym??? Nic nie rozumiem.