Jak informuje Spaceflight Now rozpoczęły się przygotowania do styczniowego startu rakiety Delta IV w konfiguracji Medium+ (5,4). Rakieta została poskładana do kupy w Horizontal Integration Facility a następnie przewieziona na platformę. W czasie mojej wycieczki do HIF pokazywano nam transporter którym przewozi się rakiety Delta IV – został on zbudowany przez Siemensa, ma 36 par kół i pozwala na utrzymanie rakiety w idealnym pionie na całej trasie przejazdu (na zdjęciu powyżej widać że pomimo dość sporego wzniesienia rakieta jest nadal idealnie poziomo). W HIF dokonuje się połączenia pierwszego i drugiego stopnia rakiety Delta IV, wstępnego montażu silników wspomagających (zostają one później zdemontowane na czas transportu i ponownie zamontowane na platformie) oraz przymocowania rakiety do kratownicy która będzie ją utrzymywała na platformie (mocowanie jest za pomocą wybuchowych nakrętek). W odróżnieniu od Atlas V, Delta IV składana jest do kupy poziomo – tak jak rosyjskie Soyuzy (oraz Falcon 9). Ale w odróżnieniu od Soyuzów, instalacja ładunku oraz silników bocznych następuje w pozycji pionowej.
Styczniowy lot Delta IV wyniesie na orbitę satelitę Wideband Global SATCOM-4 – komunikacyjnego satelitę wojskowego. Jest to pierwszy satelita z serii WGS z modyfikacjami Block II – zwiększona przepustowość danych dla bezzałogowych pojazdów nowego typu.
Aha, zapomniałem dopisać że Delta IV Medium+(5,4) ma pięciometrową osłonę ładunku i drugiego stopnia (co powoduje że zbiorniki paliwa i utleniacza drugiego stopnia są większe), cztery dodatkowe silniki na paliwo stałe oraz standardowy pierwszy stopień. Jest ona w stanie wynieść 6.5 tony (metrycznej) na GTO.