Thanksgivingowa wycieczka w góry Georgii

Dziś dużo, dużo zdjęć z kilkudniowej wycieczki na którą wybrałem się z rodziną i psem (kot i ryba zostały w domu). Moje kobiety chciały spędzić Thanksgiving w górach i po szybkim studiowaniu mapy uznaliśmy że najlepszym miejscem na taki odpoczynek będzie północna Georgia – bo da się dojechać samochodem w rozsądnym czasie, bo jest sporo ładnych miejsc no i przede wszystkim dlatego że droga przebiega przez Atlantę – miasto znane z rewelacyjnych sklepów! I jak zaplanowaliśmy tak wykonaliśmy – pierwszy skok zaprowadził nas z Melbourne aż do Macon, GA gdzie w raczej podłym hotelu (Red Roof Inn) przenocowaliśmy by następnego dnia dotrzeć do Atlanty i zrobić zakupy na święta – w szczególności w naszym ulubionym Buford Highway Farmers Market – sklepie, który zadziwia nas za każdym razem. Obkupieni w kim-chi, chińskie pierogi, rosyjski chleb i polskie słodycze wyruszyliśmy do Hiawassee, GA – miasteczka położonego nad pięknym Chatuge Lake – jeziorem na granicy Georgii i North Carolina. Wynajęliśmy domek w górach – dwie sypialnie, hot tub itp. Po dotarciu przywitał nas śnieg! Na tyle mało że mój wyposażony w letnie opony samochód nie musiał się go bać, ale na tyle dużo by sprawić nam przyjemność!

Przez następne kilka dni zwiedzaliśmy – zajrzeliśmy do:
  • Brasstown Bald – to najwyższy szczyt w Georgii – 4784 stopy. Na szczycie jest ładny taras widokowy a wyjście na szczy prowadzi dość stromą, ale wyasfaltowaną ścieżką wśród gęstej roślinności. Scieżka miejscami była pokryta lodem co pozwoliło niektórym członkom naszej wyprawy na dokonanie nieplanowanego acz niezwykle komicznego szpagatu
  • Anna Ruby Falls w Unicoi State Park – moim zdaniem najpiękniejszy wodospad w Georgii, a właściwie to kaskada wodospadów – większy ma 153 stopy a mniejszy 50 stóp
  • Tallulah Gorge – piękny kanion który jest wspaniały dla wszystkich chcących sprawdzić swoją kondycję fizyczną – można tam zejść na dno po schodach – razem 1062 schody. Egzamin zdaliśmy, weszliśmy bez odpoczynków i w sumie nawet bez większego zmęczenia. To dobry test przed planowaną na marzec wycieczką.
  • Helen, GA – ta kiczowata wioska próbuje dość skutecznie udawać bawarską wioskę. Skutecznie, bo wszystkie restauracje serwują niemieckie piwa – był i Paulaner, i HB, i Warsteiner i to w kilku rodzajach; był też ogródek piwny, restauracje serwujące tradycyjne, bawarskie potrawy a także sklepy z pamiątkami z Bawarii. Brakowało tylko jakiegoś muzeum BMW.

W drodze powrotnej zaczepiliśmy znowu o Atlantę – tym razem udało się przenocować w zdecydowanie lepszym hotelu + zrobić zakupy w następnym sklepie z polskimi produktami – wybór polskich czekoladek był lepszy niż w Biedronce czy Lidlu w Polsce! Zajrzeliśmy także na Stone Mountain oraz do Downtown Atlanta.

Powrót był ciężki – z Atlanty do Melbourne jest teoretycznie 6 godzin jazdy, ale w niedzielę po Thanksgiving cała Floryda wracała do domu co spowodowało spore korki. I zamiast 6 godzin, było prawie 9 godzin jazdy. Cóż, jak się chce jeździć w najbardziej ruchliwy dzień w roku, to trzeba być przygotowanym na to.

Śnieg w górach w Georgii

Domek który wynajęliśmy

Jedna z sypialni

Brasstown Bald

Widok z Brasstown Bald na Chatuge Lake

Parking z którego trzeba wyjść na szczyt

Wycieczka do północnej Georgii Grudzień 2013
A to szczyt widziany z parkingu

W drodze do Anna Ruby Falls

Płynąca woda

Anna Ruby Falls

Drzewo przyczepione do skały

Uwaga na grzechotniki!

Puste Helen, GA w Thanksgiving

Rzeka w Helen, GA

Ogródek piwny w Helen, GA – temperatura oraz święto nie zachęcało do konsumpcji piwa

Wodospady w Helen, GA

Tallulah Gorge – jedna z wież których użył Karl Wallenda do przejścia nad kanionem (jego córkę pokazywałem kilka postów wcześniej)

Tallulah Gorge

Wycieczka do północnej Georgii Grudzień 2013

Tablica informująca o ilości stopni

Schody prowadzące na dół kanionu

Most na dole kanionu

Na samym dole kanionu

Wodospad na dole kanionu

Most

Jedna ze ścian kanionu

Most widziany z góry

Tama przed kanionem

Wycieczka do północnej Georgii Grudzień 2013
Brasstown Bald widziany z ganku domku który wynajęliśmy

„Stacja benzynowa” w Helen, GA

Przysmaki – marynowane jaja, nóżki świń i ogórki na sprzedaż

Mój pies udaje niedźwiedzia

Już blisko szczytu

Widok ze szczytu Stone Mountain, GA

Wycieczka do północnej Georgii Grudzień 2013
Leniwi mogą wyjechać kolejką – pomimo że mieszkałem 10 lat w Atlancie a na Stone Mountain byłem wiele razy, to nigdy nią nie jechałem

Widok ze Stone Mountain

Centrum Atlanty

Park olimpijski

Moje ulubione muzeum – Coca Cola

I jeszcze raz diabelski młyn