Tym razem artykuł na SpaceNews, niestety to nawet nie jest 1% wszelkich nowości jakie na L2 się pojawiły. Przede wszystkim dowiadujemy się że to co obecnie lata to block 3 i że block 4 wejdzie do użycia już za momencik. Wydaje się że ta długa przerwa między startami Intelsat 35 a CRS-11 wynika także z tego że nastąpi przejście na block 4 i wymaga to jakichś zmian na platformie. Dowiadujemy się także że obecny block 3 daje się użyć max 2-3 razy i że wymaga sporych inwestycji przed każdym lotem (wiemy np. że nogi i lotki są jednorazowe). Block 4 ma być w tym lepszy ale block 5 ma być szczytem tego co da się osiągnąć – rakieta będzie w stanie polecieć 10-12 razy pod rząd bez żadnych wymian czegokolwiek. Nowe lotki już widzieliśmy, ciekawe jak rozwiążą nowe nogi tak by się dało je złożyć łatwo i żeby można było je użyć ponownie.
Gwynne Shotwell potwierdziła też plotki o których słyszeliśmy wcześniej – do Falcona 9 nadchodzi drugi stopień zasilany metanem i z Raptorem. Jednak to przyszłość. Na razie priorytetem jest wysłanie w dziewiczy lot Falcona Heavy. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku. Oczywiście wszystko zależy od pomyślnego zakończenia prac nad LC-40 – musi ona przejąć starty z LC-39A tak by dało się przerobić LC-39A na potrzeby FH. Pierwszy lot będzie bez żadnego użytecznego ładunku, w zamian będzie jakiś symulator ładunku w postaci kawałka żelastwa. Pierwszy lot ma pokazać jakieś niesprecyzowane możliwości FH niezbędne do lotów dla NRO + dłuższy czas działania drugiego stopnia (ten jest niezbędny w przypadku lotów z dostarczeniem satelity bezpośrednio na orbitę geostacjonarną co jest wymaganiem wojska).
SpaceX planuje wystrzelić 6-7 używanych pierwszych stopni w tym roku. Dwa z nich polecą w ramach Falcona Heavy. Firma jest obecnie w stanie wyprodukować 20 pierwszych stopni rocznie i bez intensywnego wykorzystania używanych będzie trudno utrzymać planowane tempo startów. Jednak klienci się nadal boją – część z nich czeka aż SpaceX dostanie certyfikację na używanie „dobrze przetestowanych” pierwszych stopni do zastosowań wojskowych oraz do lotów załogowych (!) zanim zdecydują się wsadzić na taką rakietę swój ładunek.