Tory Bruno dziś poinformował o wynikach śledztwa nad rozszczelnieniem się Centaura 5. Okazuje się że to był 15 test tego zbiornika i że strzelił spaw na szczycie. Spaw strzelił z dwóch powodów – pierwszy to model naprężeń zbiornika który źle przewidywał naprężenia na szczycie. Ale błąd nadal nie był na tyle duży żeby wytłumaczyć rozszczelnienie się. Okazuje się że drugą przyczyną było zmienienie sposobu spawania zbiorników. W Centaur 3 używa się tradycyjnego spawania łukowego. Centaur 5 używa spawania laserem. I to spawanie laserem daje troszkę mniej wytrzymałe spawy. Połączenie tych dwóch przyczyn dało spektakularne bum!
Nowe zbiorniki będą miały wspawaną „łatkę” na szczycie – dodatkowy krąg stali wzmacniający to miejsce. Pewnie zwiększy to minimalnie masę i zmniejszy udźwig ale będzie to minimalna zmiana.
Start Vulcana planowany jest na Q4 2023 czyli znając życie będzie to styczeń 2024.