Commercial crew milestones as of the end of 2017. pic.twitter.com/DcomVEr43M
— Eric Berger (@SciGuySpace) March 26, 2018
Boeing do końca kwietnia planuje zakończyć wszelkie testy kwalifikacyjne sprzętu co pozwoli mu na pierwszy lot do ISS na przełomie sierpnia i września. Potem niezwykle optymistycznie firma zakłada że uda się dokonać lotu załogowego tylko dwa miesiące później.
Harmonogram SpaceX nie wyglada tak różowo – testy kwalifikacyjne zakończą się we wrześniu. Bezzałogowy lot tez jest planowany na przełom sierpnia i września. Jednak lot załogowy jest na przełomie grudnia 2018/stycznia 2019 i ten harmonogram wydaje się bardziej realny. Z harmonogramu dowiadujemy się także że silnik Merlin w wersji „Block 5” nie zakończył kwalifikacji na czas – miał być gotowy w grudniu 2017. Podejrzewam że Block 5 ma z miesiąc, może dwa miesiące opóźnienia – pierwotnie wyglądało na to że zobaczymy pierwszy lot Block 5 na przełomie lutego/marca a teraz widać ze będzie to kwiecień/maj.
Edycja – podobno o ile harmonogram Boeinga ma szanse na realizację, o tyle SpaceX będzie opóźniony i lot załogowy najprawdopodobniej odbędzie się dopiero na wiosnę 2019. Jednym z problemów jest LC-39A które wymaga sporych modyfikacji. A opóźnienia w locie Falcona Heavy spowodowały że te modyfikacje nie odbyły się na czas.