X-37B jest już 669 dni w kosmosie. Jeżeli nie wróci w tym tygodniu to pobije swój poprzedni rekord (674 dni). Co nie było by niczym dziwnym – każdy lot tego kosmicznego samolotu był rekordowy więc należy oczekiwać że będzie podobnie tym razem.
O X-37B nadal nie wiadomo praktycznie nic. Biorąc pod uwagę zainteresowanie jakie sprawia ten pojazd w mediach, to utrzymanie tajemnicy tak długo świadczy bardzo dobrze o procedurach USAF. W ciągu ostatnich lat było niesamowicie dużo przecieków programów które wydawały się jeszcze bardziej tajne niż X-37B. A pomimo niesamowitego zainteresowania X-37B jest tak samo tajny jak był ponad 11 lat temu kiedy rozpoczęto pierwsze testy.
Dla przypomnienia kilka dat (za wiki):
- Pierwszy start odbył się 22 kwietnia 2010 a pojazd latał w kosmosie ponad 224 dni
- Drugi start nastąpił 5 marca 2011. Tym razem lot trwał ponad 468 dni.
- Trzeci raz X-37B poleciał w kosmos 11 grudnia 2012. Wtedy to ustanowiono rekord długości lotu – ponad 674 dni
- Latający nam nad głowami X-37B poleciał 20 maja 2015.
- Jest podobno dwie sztuki X-37B. Jedna lata a drugą przygotowuje się do lotu. Kilka dni temu chodziły słuchy że w okolicach hangaru Boeinga w KSC pojawił się jakiś bardzo duży ładunek. Nie wiadomo czy był to następny egzemplarz CST-100 Starliner czy właśnie X-37B zakamuflowany jako kapsuła.
- CST-100 Starliner odziedziczył awionikę z X-37B.
- o następcy X-37B – wersji C – chodzą stale słuchy ale jak na razie nie wiadomo nic konkretnego. Jednak wydaje się że co najmniej kilka z wielomiliardowych inwestycji jakie poczyniono w CCAFS może być specjalnie do obsługi X-37C. Np. Boeing wziął w leasing dwa hangary OPF, pomimo że jeden wystarczył by z nadmiarem do obsługi dwóch X-37B jednocześnie. Eastern Processing Facility jest zbudowane jakby idealnie pod wymiary X-37C.
- Jako że wojsko bardzo poważnie nie lubi wsadzania nosa w ich sprawy to staram się trzymać jak najdalej od czegokolwiek co może być w jakikolwiek sposób związane z tym pojazdem.