AviationWeek informuje (płatny link) że chiński Długi Marsz jest znowu opóźniony – wersja „7” tej rakiety, która pierwotnie miała polecieć w zeszłym roku jest obecnie opóźniona aż do 2016 roku a może i później. Wersja „5” ma także wystartować po raz pierwszy w przyszłym roku – gotowa jest już cała rakieta, jednak bez zamontowanych silników. A wersja „6” ma szanse na dziewiczy start jeszcze w tym roku.
AW precyzuje także jak zbudowane są rakiety:
- istnieją dwa człony napędzane kerozyną i ciekłym tlenem: o średnicy 2 metrów i 3.35 metra. Mniejszy napędzany jest jednym silnikiem YF-100 (o ciągu 120 ton), większy dwoma. Mniejszy służy jako pierwszy stopień LM-6 oraz rakiety pomocnicze LM-7, większy używany jest jako pierwszy stopień LM-7 oraz rakiety pomocnicze LM-5
- LM-5 ma pierwszy stopień o średnicy 5 metrów, napędzany ciekłym wodorem i tlenem i dwoma silnikami YF-50t (każdy o ciągu 54 tony)
Z wcześniejszych informacji wynika że będą trzy warianty LM-5 – jedna z czterema „dużymi” pomocniczymi, jednak z dwoma dużymi i dwoma małymi i jedna z czterema małymi. LM-7 i LM-6 będą tylko w jednej konfiguracji.