SpaceX w końcu oficjalnie opublikował dwa zdjęcia hangaru powstającego na LC-39A. Wspominałem o tym hangarze jakiś czas temu. Jest on zbudowany dość blisko LC-39A – zaraz za dotychczasową siatką ochronną platformy. Hangar stoi na dawnej drodze transportera – w celu jego wybudowania trzeba było usunąć kamyczki i zalać wszystko betonem. Także sama LC-39A jest przerabiana – pół flame trench zostało zasypane – będzie tam przebiegał tor kolejowy dla transportera rakiet F9 i FH. Chodzą także słuchy że na wiosnę 2016 usunięta zostanie ruchoma część dotychczasowej wieży startowej, a część nieruchoma zostanie zdecydowanie przerobiona tak by umożliwić dwie operacje – wsiadanie astronautów do kapsuły oraz instalację wojskowych ładunków. W tym celu powstaną nowe wysięgniki, mosty i dźwigi. Także używany w promach kosmicznych system ratowania astronautów (wózki zjeżdżające na linie) ma zostać reaktywowany. SpaceX nie próżnuje – firma nie rozrzuca pieniędzy, ale także nie skąpi na inwestycje, które będą niezbędne w przyszłości. Hangar na LC-39A jest znacznie wyższy niż na LC-40 (poniżej zdjęcie prawie gotowego F9 + CRS6 w hangarze na LC-40) – wynika to z planów SpaceX na większą obudowę ładunków dla Falcona Heavy. Możliwe także że hangar na LC-39A jest budowany z myślą o zmieszczeniu następcy F9 – rakiety znanej pod kryptonimem BFR (Big Falcon Rocket). Niestety jak na razie wszelkie informacje o BFR to spekulacje (choć często oparte o solidne obliczenia), więc trudno powiedzieć czy ta rakieta zmieści się w nowym hangarze.
P.S. Test silników F9 lecącego z misją CRS-6 ma się odbyć w ten piątek = pewnie przed weekendem będziemy wiedzieli na pewno czy F9 poleci zgodnie z planem w poniedziałek, czy wykryto jakąś anomalię.