Kennedy Space Center opublikowało dokument opisujący planowane zmiany. Jest w nim kilka ciekawostek. Przede wszystkim mówi się w nim o zupełnie nowym pasie startowym – byłby on umieszczony na linii wschód-zachód co ma dwie zalety – po pierwsze pojazdy startujące z niego wznosiły by się nad wodą, co zwiększa bezpieczeństwo. A po drugie wiatry w tej okolicy wieją najczęściej ze wschodu = start mógłby się odbywać pod wiatr. Na końcu tego pasa startowego znalazło by się miejsce dla rakiet lądujących pionowo.
Drugą ciekawostką jest plan budowy dwóch nowych platform startowych – LC-39C oraz LC-39D na północny zachód od obecnego LC-39B.
A poza tym to KSC planuje jednak wydłużenie linii kolejowej aż do Port Canaveral, wymianę obu mostów nad laguną (nie spełniają one wymogów US Coast Guard) – pierwszy byłby most nad Indian River – został by on zastąpiony konstrukcją podobną do niedawno zbudowanego Max Brewer Bridge w Titusville. W dalszej kolejności wymienione mają także zostać mosty na NASA Causeway (Banana River) oraz nad Haulover Canal. KSC planuje także budowę nowych hangarów wzdłuż Shuttle Landing Facility.