AviationWeek – gazeta, która niezawodnie wykrywa wszelkie tajne programy amerykańskiego rządu wpadła na ślady następnego, tajnego programu i samolotu o nazwie RAQ-25.
Przede wszystkim trzeba zaznajomić czytelników z strategicznym planem dominacji w powietrzu jaki ma US Air Force. Składa się on z trzech elementów:
- długodystansowego bombowca, zdolnego do ataków na cele głęboko na terytorium wroga
- samolotu szpiegowskiego, którego celem będzie przedarcie się niezauważonym przez systemy obrony przeciwlotniczej wroga i identyfikacja celów dla bombowca oraz samolotu do zwalczania systemów przeciwlotniczych
- samolotu do zwalczania systemów przeciwlotniczych, którego zadaniem będzie neutralizacja systemów obrony przeciwlotniczej wroga tak by długodystansowy bombowiec mógł bezpiecznie i skutecznie zaatakować swoje cele
Wiemy że samolot szpiegowski już lata – nazywa się on najprawdopodobniej RQ-180. Wiemy także że prace nad LRS-B są bardzo zaawansowane. Jednak jak dotąd brakowało informacji o trzecim elemencie – samolocie do zwalczania systemów przeciwlotniczych. I właśnie AviationWeek wpadł na trop tegoż i na jego oficjalną nazwę – RAQ-25. Udało się także odkryć tajny budżet, który najprawdopodobnioej idzie na budowę tego samolotu – podobno w przyszłym roku pójdzie na to $7MM (miliardów). Wiadomo także że produkuje go Boeing w St. Louis, MO. Wiadomo także że to właśnie z powodu tego programu zatrzymano prace nad następcą Reaperów. A właściwie nie zatrzymano, co utajniono, jako że prace nad następcą Reaperów trwają, a Boeing wygrał kontrakt. I potwierdza to moje wcześniejsze doniesienia o tym że kontrakt na LRS-B jest prawie na pewno przyznany firmie Northrop Grumman. W ten sposób Lockheed Martin ma lukratywny kontrakt na F-35, Boeing produkuje KC-46 i RAQ-25 a Northrop Grumman RQ-180 i LRS-B.