Najświeższe wiadomości z okolic Orbital Sciences Corp:
- Cygnus poleci na Atlasie V w 4 kwartale 2015; opcjonalnie możliwy jest lot drugiego Atlasa V z Cygnusem w 2016. Atlas V daje 35% więcej udźwigu niż obecny Antares
- Antares z nowym silnikiem ma polecieć w kosmos trzykrotnie w 2016 roku, nowy silnik ma się pojawić już w połowie 2015 i wtedy rozpocznie się integracja go z resztą rakiety
- nowy silnik pozwoli na 20% większy udźwig Antaresa
- platforma ma zostać wyremontowana i gotowa do startów do końca 2015 roku
Czyli wynika z tego że OSC wykona jeszcze tylko 4 loty do ISS – jeden lub dwa z nich będą za pomocą Atlasa V a trzy lub dwa za pomocą nowego Antaresa – jak widać firma zakłada że może jej się nie udać na czas zrobić nowej wersji Antaresa. Oznaczało by że w najgorszym wypadku (nie wygranie kontraktu na CRS-2) firma zbuduję rakietę na dwa loty (zakładam że komercyjne zainteresowanie nowym Antaresem będzie równie duże jak obecnym).
Edycja – ULA poinformowała że Atlas V będzie w konfiguracji 401 (czterometrowa obudowa ładunku, żadnych rakiet pomocniczych na paliwo stałe i jeden RL-10).