Jak informuje NSF, obecnie aktywne są dwa problemy z promem Atlantis:
- IPR 135V-0045 – problem z czujnikiem odłączenia głównej rury doprowadzającej ciekły tlen do zbiornika. To wbrew pozorom bardzo poważny problem – brak sygnału o tym że rura z ciekłym tlenem odłączyła się od zbiornika może spowodować zatrzymanie startu. Nie jest nadal znana przyczyna tego problemu, może być to zarówno czujnik, złączka jak i okablowanie. Moim zdaniem trzeba zwracać szczególną uwagę na ten problem, bo to on może doprowadzić do odsunięcia startu
- IPR 135V-0049 – to znany z wcześniejszych postów problem z głównym zaworem ciekłego wodoru w silniku SSME #3. Prace nad wymontowaniem starego zaworu trwają, najprawdopodobniej dziś się to uda osiągnąć. Testy nowego zaworu odbędą się w ten weekend – po ich zakończeniu będziemy wiedzieli czy prom ma szanse wystartować 8 lipca, czy raczej nie.
A poza tym to zainstalowano w końcu ładunek w ładowni promu; awaria o której pisałem okazała się jednak niegroźna – urwało się na spawie jedno z mocowań kapsuły zawierającej ładunek, ale na szczęście nie uszkodziło to niczego i po analizach naprężeń i wstrząsów uznano że można dokonać instalacji ładunku, co też nastąpiło w ciągu weekendu.
Wczoraj także przyleciała czteroosobowa załoga Atlantis – będzie się dziś szkolić w awaryjnym opuszczaniu promu itp.