Very close to real! Arms are able to move during descent to match exact booster position.
— Elon Musk (@elonmusk) August 3, 2021
Catch point is off to side, in case catch fails – don’t want to hit launch mount.
Booster is transferred back to launch mount for next flight.
Designed to have <1 hour turnaround.
Pierwsza ciekawostka to że lądowanie nie jest bezpośrednio nad platformą startową – zarówno dlatego żeby w razie nieudanego lądowania w nią nie przywalić ale także dlatego że po co narażać ją na dodatkowy stres ze strony silnika / silników.
Po drugie ramiona będą mogły się dopasować do miejsca w którym ląduje rakieta – pewnie w jakimś niewielkim zakresie. To ma sens bo precyzja lądowania będzie bardzo zależała od siły wiatru – im większy tym trudniej usiąść w zaplanowanym punkcie będąc jednocześnie tak pionowo jak to się da. W sumie ciekawe jaka jest maksymalna siła wiatru przy której SuperHeavy będzie w stanie wylądować – podejrzewam że będzie to bardzo zależało od kierunku wiatru. Ciekawe czy budując wieżę wzięli to pod uwagę – w końcu przy oceanie wiatr większość czasu ma jeden z typowych kierunków.