Podobno przeciek ciekłego wodoru jest prawdopodobnie gdzieś w okolicach silnika a nie na tej uszczelce którą próbowali ogrzewać i chłodzić. Jeżeli to prawda to SLS wraca do VAB. Szanse na start w poniedziałek są minimalne. Jak pewnie pamiętacie poniedziałek był zapasowy gdyby nie udało się wystartować z uwagi na złą pogodę dziś. Jednak odwołanie startu było z przyczyn technicznych a nie pogody. Nawet jeżeli problemem jest uszczelka i będą próbowali to poprawić to szanse na wyrobienie się na czas do poniedziałku są minimalne. Jeżeli już to wtorek ale i to niepewne.
Jak bym miał dziś stawiać na któryś z wariantów to postawił bym na powrót do VAB. Żeby porządnie rozwiązać problem cieknącego wodoru i wymienić ten czujnik w silniku. W sumie ciekawe czy te dwa problemy nie są powiązane? Może właśnie przeciek ciekłego wodoru powoduje że silnik się nie schładza porządnie?
Edycja – rollback do VAB jest praktycznie pewny. Start najwcześniej 17 października.
Edycja 2 – rollback jest już 99% pewny.