Dwie plotki jakie się pojawiły od wczoraj wieczór:
- Falcon 9 dla misji JCSAT-14 wyruszył wczoraj z McGregor, TX w stronę CCAFS (info z Facebooka)
- most łączący KSC i CCAFS (NASA Causeway) będzie zamknięty dla ruchu w sobotę (info z muzeum)
Mam podejrzenia że SpaceX planuje w sobotę przewożenie jakichś dużych obiektów po NASA Causeway i z tego powodu zamknięto tą drogę. Trwają nadal prace nad przygotowaniem do położenia F9 – demontowane są nogi. Niestety przeszkadza w tym pogoda – od dwóch dni przechodzą nad nami raczej bardzo gwałtowne burze a praca przy wielkim, metalowym patyku sterczącym w górę na kilkadziesiąt metrów w czasie burzy jest raczej niezbyt dobrym pomysłem.
Z innych aktualizacji:
- debiut nowego Antaresa wydaje się być opóźniony. Planowano pierwotnie odpalenie silników na platformie na koniec kwietnia, obecnie mówi się o połowie maja
- Delta IV Heavy przygotowywana do lotu 3 czerwca przeszła pomyślnie WDR (to taki odpowiednik SpaceX’owego testu statycznego, tyle że odliczanie zatrzymuje się na moment przed uruchomieniem silników). Start będzie z hiper-super-ultra-tajnym satelitą znanym tylko jako NROL-37. To wyjaśnia dlaczego wojsko jest szczególnie nerwowe ostatnio – wszystkie starty tajnych ładunków z CCAFS powodują wzmożoną nerwowość.
- ULA planuje następną serię zwolnień z pracy w 2017 roku, tym razem cięcie będzie jeszcze większe
Edycja – zapomniałem o nowych zasadach jakie wprowadził SpaceX – do misji CRS-7 było tak, że naszywka misji była dostarczana do sklepów zaraz po tym jak się udało wystrzelić Dragona na orbitę. W przypadku CRS-8 i wszystkich następnych, naszywka pojawi się w sklepach dopiero po bezpiecznym wylądowaniu Dragona w Pacyfiku. SpaceX jest wyraźnie przesądny…
Edycja 2 – SpaceX w tej chwili usuwa nogi z rakiety – dwie już zdemontowane, jedną właśnie podnoszą. Możecie oglądać na żywo na http://www.portcanaveralwebcam.com