Czytelnicy pamiętają zdjęcia z Landing Zone 1. Jest tam obecnie tylko JEDNA platforma do lądowania. Loty Falcona Heavy będą potrzebowały minimum dwóch a docelowo nawet trzech platform. Falcon Heavy ma lecieć już w listopadzie 2016. W czasie mojej wizyty nie zauważyłem ani śladu jakichkolwiek przygotowań do budowy następnych platform (choć pracownicy SpaceX wspominali że przygotowują się do tego). Więc wielkim pytaniem jest – co SpaceX planuje?
Zbudowanie dodatkowej platformy do listopada jest zupełnie możliwe a brak jakichkolwiek prac można wytłumaczyć sezonem rozrodczym ptaszka Scrub-Jay – do 30 czerwca zabronione są jakiekolwiek prace na terenach na których te ptaszki mają gniazda. W międzyczasie SpaceX może pewnie rozpocząć prace nad zidentyfikowaniem i przenosinami gniazd żółwi oraz złapaniem i przenosinami węży indigo i myszek plażowych.
Porównałem mapkę powyżej z tym co widziałem na miejscu i oto co zauważyłem:
- zbiornik na wodę i przyczepa z centrum dowodzenia są. Miejsce na przechowywanie dźwigu też jest, ale sam dźwig akurat był w porcie – SpaceX go nie rusza jako że następne lądowanie jest na barce
- najłatwiej było by zbudować platformę #3 – nie ma tam żadnych krzaków i pewnie wylanie kawałka betonu nie było by niczym trudnym.
- z punktu widzenia bezpieczeństwa, logicznie było by wybudować najpierw platformę #1, ale wymaga ona największej ilośc prac ziemnych. Wymagała by także przeniesienia stacji meteorologicznej która wydaje się znajdować mniej-więcej na brzegu przyszłej platformy #1.
- żółty obszar jest wysypany żwirem, platforma jest na miejscu zielonego, ale jest okrągła.
- budowa platformy #4 może być utrudniona jako że jest ona niepokojąco blisko do rur z wodą gaśniczą. Zanim się ją zbuduje (jeżeli kiedykolwiek powstanie), trzeba będzie pewnie te rury przesunąć.
- rakieta po wylądowaniu jest przymocowywana do dźwigu a następnie dźwig jedzie z nią dyndającą aż do miejsca gdzie jest piedestał. Tam rakieta jest mocowana i demontowane są nogi. Po zdemontowaniu nóg dwa dźwigi kładą ją na transporter. Z platformy #2 do piedestału jest spory kawałek do przejechania.