Bardzo ciekawa infografika od ULA pokazująca ile mniej-więcej ważą i kosztują poszczególne elementy rakiety. Jest to na podstawie Atlasa V, więc dane mogą trochę inaczej wyglądać w innych rakietach, ale mniej-więcej rozkład w każdej z nich będzie podobny.
Jak widać ponad połowę całej ceny pierwszego stopnia stanowi cena silnika/silników. To właśnie argument ULA że nie opłaca się odratowywać pierwszych stopni w przypadku gdy silniki są jednorazowe. Masowo praktycznie całość masy pierwszego stopnia to paliwo, reszta to niewielki ułamek masy.
W przypadku drugiego stopnia rozkład ceny jest trochę inny – awionika stanowi znaczny element kosztu, porównywalny z silnikiem i samą konstrukcją. Jednak masowo jest podobnie jak w pierwszym stopniu – praktycznie całość to paliwo.
Nie pokazano niestety stosunku ceny pierwszego stopnia do drugiego, ale można spokojnie założyć że jest on mniej-więcej jak 10:1 – zdecydowanie bardziej opłacalne jest ratowanie pierwszych stopni niż drugich.