New Space Watch opublikował kilka dni temu krótką notkę na temat problemów Virgin Galactic. Największym problemem jest obecnie wygaśnięcie zezwolenia na testowe loty naddźwiękowe – zezwolenie to ważne jest do 23 maja tego roku.
Virgin Galactic obiecuje że pierwszy test SpaceShipTwo z włączonymi silnikami odbędzie się 22 kwietnia. Jednak nie wydaje się żeby SS2 był w stanie w pierwszym teście przekroczyć prędkość dźwięku. W związku z czym istnieje poważne prawdopodobieństwo tego że zezwolenie wygaśnie, a Virgin będzie musiał wystąpić o nowe, co może potrwać sporo czasu.
Autor artykułu sugeruje że duża przerwa w lotach Space Ship Two (pomiędzy wrześniem 2011 a czerwcem 2012 nie było lotów) wynika ze znalezienia poważnego błędu konstrukcyjnego powodującego niestabilność pojazdu. Zmodyfikowany SS2 ma znacznie większe stabilizatory (strakes) na statecznikach pionowych i jak na razie sześć z dziewięciu lotów jakie odbyły się od czerwca 2012 miało na celu właśnie przetestowanie tych nowych stabilizatorów.
Autor twierdzi że szanse na to by pierwsze komercyjne loty Virgin Galactic odbyły się w 2014 roku są raczej zerowe. Ciekawe co na to klienci?
Edycja – NewSpace Journal twierdzi że 29 kwietnia odbędzie się pierwszy lot SS2 z własnym napędem i że w czasie tego lotu zostanie przekroczona prędkość dźwięku.