Następny start z CCAFS już za 13 dni! Rakieta Delta IV wyniesie (miejmy nadzieję!) na orbitę satelitę GPS IIF-5. Mapka powyżej pokazuje którędy będzie leciała rakieta:
- wyłączenie silników pierwszego stopnia i separacja
- pierwsze wyłączenie silników drugiego stopnia
- drugie uruchomienie silników drugiego stopnia
- drugie wyłączenie silników drugiego stopnia
- trzecie uruchomienie silników drugiego stopnia
- trzecie i ostatnie wyłączenie silników drugiego stopnia
- oddzielenie się satelity od drugiego stopnia rakiety
Kilka ważnych momentów z lotu:
- pięć sekund przed startem uruchomiony zostanie silnik RS-68
- osiem sekund po starcie Delta IV rozpocznie zmianę kierunku
- 46 sekund po starcie przekroczy prędkość dźwięku
- 60 sekund po starcie nastąpi moment w którym ciśnienie powietrza będzie miało maksymalną wartość (ciśnienie na początku rośnie jako że rakieta porusza się coraz szybciej w powoli rzednącym powietrzu; po osiągnięciu max Q powietrze rzednie prędzej niż wzrasta prędkość rakiety i ciśnienie maleje)
- silniki na paliwo stałe skończą działać minutę i 36 sekund po starcie, a cztery sekundy później zostaną odrzucone
- cztery minuty i pięć sekund po starcie wyłączony zostanie silnik RS-68, a osiem sekund później pierwszy stopień oddzieli się od drugiego.
- po oddzieleniu się drugiego stopnia będzie on leciał bezwładnie 14 sekund a następnie uruchomi silnik RL-10
- jedenaście sekund po uruchomieniu silnika drugiego stopnia odrzucona zostanie obudowa ładunku
- Delta IV wyniesie satelitę GPS IIF-5 na orbitę kołową na wysokości 11047 mil i o inklinacji 55 stopni – satelita nie będzie już wymagał wielkich manewrów by dotrzeć na docelową orbitę
Satelita GPS IIF-5 ma zastąpić na orbicie satelitę GPS IIA-28, który lata w kosmosie od 1997 roku. Satelita GPS IIA-28 zostanie przeniesiony do rezerwy (na wypadek awarii któregoś z aktywnych satelitów).