Smithsonian’s National Air & Space Museum

Dziś raczej spora dawka zdjęć z jednego z najciekawszych muzeów aero i astronautyki w USA (a pewnie i na świecie) – Smithsonian’s National Air & Space Museum. Składa się ono z dwóch kawałków – część jego jest na The National Mall w Waszyngtonie (i o ile pamiętam jakiś czas temu publikowałem na blogu trochę zdjęć z tego muzeum), ale najciekawsze eksponaty znajdują się w Steven Ferencz Udvar-Házy Center przy lotnisku Washington-Dulles – spory kawałek od Waszyngtonu. Dlatego moje dotychczasowe wycieczki do Waszyngtonu nigdy o tą część muzeum nie zaczepiły – zazwyczaj nie wynajmowałem samochodu, bo Waszyngton ma przyzwoicie rozwiązany transport publiczny. Jednak tym razem zrobiłem inaczej – policzyłem że taniej będzie wynająć hotel blisko lotniska i samochód zamiast wynajmować hotel w centrum i płacić za taksówki. Docelowo nie wyszło to taniej z uwagi na dość bolesny mandat za parkowanie i holowanie samochodu, ale mogło było być taniej. Dodatkową zaletą było właśnie mieszkanie 10 minut od muzeum i możliwość go obejrzenia. 
Muzeum jest spore i znajduje się dosłownie na brzegu lotniska. Jest oczywiście jak wszystkie muzea Smithsonian’s w Waszyngtonie darmowe, jednak trzeba zapłacić za parking ($15). Samo muzeum jest  olbrzymie – składa się z dwóch gigantycznych hangarów z setkami ciekawych eksponatów. Jest tam praktycznie wszystko, co miłośnik aeronautyki chciał by zobaczyć. Astronautyczna część jest dużo uboższa, ale także warta obejrzenia. Przede wszystkim z uwagi na najważniejszy eksponat – prom kosmiczny Discovery. W ten sposób mam już zaliczone wszystkie trzy promy kosmiczne w ich miejscach spoczynku – widziałem już Atlantis, Endeavour i teraz właśnie Discovery. 
Dla miłośników aeronautyki jest znacznie więcej eksponatów – począwszy od SR-71 (miałem przyjemność porozmawiać z pilotem, który przyleciał tym samolotem do muzeum w czasie jego ostatniej podróży), poprzez bombowiec B-29 Enola Gay (nie wiedziałem że był on tak olbrzymi – Boeing 707 przy nim to zabawka), Concorde, pierwszy egzemplarz Boeinga 707, X-35 (prototyp F-35 który wygrał konkurs), sporą sekcję poświęconą niemieckiej awiacji z II WW (z niezwykłymi eksponatami pokazującymi jak bardzo zaawansowane technologicznie były hitlerowskie Niemcy) a skończywszy na kapsule z której kilka lat temu skoczył Felix Baumgartner.
Poniżej duża dawka zdjęć z muzeum – miłego oglądania!

Smithsonian's National Air and Space Museum
Wejście do muzeum – już widać Discovery

Smithsonian's National Air and Space Museum
Pitts S-1C Special

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Messerschmitt ME-163 B-1a Komet

Smithsonian's National Air and Space Museum
Nie muszę podpisywać 😉

Smithsonian's National Air and Space Museum
Nie muszę podpisywać 😉

Smithsonian's National Air and Space Museum
Nie muszę podpisywać 😉

Smithsonian's National Air and Space Museum
Rakieta Pegasus XL

Smithsonian's National Air and Space Museum
Pocisk antysatelitarny
Smithsonian's National Air and Space Museum
Wiadomo co, ale w tle satelita TDRS
Smithsonian's National Air and Space Museum
Spacelab
Smithsonian's National Air and Space Museum
Discovery

Smithsonian's National Air and Space Museum
Discovery

Smithsonian's National Air and Space Museum
Discovery

Smithsonian's National Air and Space Museum
Konsola do obróbki zdjęć szpiegowskich z okularami trójwymiarowymi
Smithsonian's National Air and Space Museum
Satelita TDRS

Smithsonian's National Air and Space Museum
SR-71
Smithsonian's National Air and Space Museum
X-35
Smithsonian's National Air and Space Museum
Prawa strona głównego hangaru
Smithsonian's National Air and Space Museum
Lewa (ciekawsza!) strona głównego hangaru
Smithsonian's National Air and Space Museum
B-29 Superfortress Enola Gay
Smithsonian's National Air and Space Museum
Prototyp Boeinga 707

Smithsonian's National Air and Space Museum
Virgin Atlantic Global Flyer
Smithsonian's National Air and Space Museum
Concorde
Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik od Boeinga 777 (GE-90)

Smithsonian's National Air and Space Museum
Podwozie i wloty powietrza Concorde
Smithsonian's National Air and Space Museum
Horten III h
Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Wydech Concorde
Smithsonian's National Air and Space Museum
Enola Gay
Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
SR-71
Smithsonian's National Air and Space Museum
ME 163 B i jego silnik
Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik rakietowy ME 163 B
Smithsonian's National Air and Space Museum
SR-71
Smithsonian's National Air and Space Museum
F-14 Tomcat
Smithsonian's National Air and Space Museum
X-35
Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik F-135 od X-35

Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik F-135 od X-35

Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik F-135 od X-35
Smithsonian's National Air and Space Museum
SR-71
Smithsonian's National Air and Space Museum
SR-71 jest tak fotogeniczny że ciężko przestać go fotografować
Smithsonian's National Air and Space Museum
Radar
Smithsonian's National Air and Space Museum
Antena lotniczego radaru
Smithsonian's National Air and Space Museum
Tutaj prom kosmiczny łączył się z pomarańczowym zbiornikiem
Smithsonian's National Air and Space Museum
Podwozie Discovery
Smithsonian's National Air and Space Museum
Butelka w której Robert Goddard transportował ciekły tlen

Smithsonian's National Air and Space Museum
Silnik rakietowy Roberta Goddard’a
Smithsonian's National Air and Space Museum
Komputer używany w promach kosmicznych w latach 90’tych.
Smithsonian's National Air and Space Museum
Cyfrowy aparat Nikon/Kodak (optyka Nikona, a reszta Kodaka)
Smithsonian's National Air and Space Museum
Wejście do muzeum
Smithsonian's National Air and Space Museum
Kapsuła Apollo 11
Smithsonian's National Air and Space Museum
SpaceShipOne
Smithsonian's National Air and Space Museum
Curiosity (1:1)
Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Smithsonian’s National Air and Space Museum

Smithsonian's National Air and Space Museum
Model (1:1) słynnego połączenia Apollo-Soyuz
Smithsonian's National Air and Space Museum
Kapsuła Soyuz
Smithsonian's National Air and Space Museum
Rakieta V2 (Made in Germany!)
Marek Cyzio Opublikowane przez: