#DEIMOS2 captured new developments at Cape Canaveral's Landing Zone 1, where @SpaceX is expanding its facilities. #ChangeDetection #SpaceX #DragonSpacecraft pic.twitter.com/2Kewf2DEd8
— Deimos Imaging (@deimosimaging) July 27, 2018
Jednocześnie widać że nawet już nie planują trzeciej platformy – raczej nigdy nie zobaczymy centralnego członu FH lądującego na LZ-3. Można więc założyć że będą trzy wersje FH:
- O „małym” udźwigu gdzie oba boczne lądują na LZ-1/2 a centralny na barce.
- O „średnim” udźwigu gdzie boczne lądują na dwóch barkach a centralny idzie do śmieci. Tej wersji raczej nie zobaczymy przez najbliższe kilka lat zanim nie pojawi się druga barka.
- O „dużym” udźwigu gdzie wszystkie trzy idą do śmieci. Nie spodziewam się kiedykolwiek zobaczyć tej wersji – przede wszystkim z powodu zbyt małej osłony ładunku i zbyt małego ciągu drugiego stopnia FH by taka wersja miała sens. Ale kto wie – może jak kiedyś (jeżeli to nastąpi) pojawi się drugi stopień napędzany metanem, z większą osłona ładunku, to taka wersja będzie miała sens?