Amerykański Highway Loss Data Institute (HLDI) opublikował raport pokazujący że Tesle znacznie częściej (43% dla modelu S i 41% dla modelu X!) uczestniczą w wypadkach niż inne samochody porównywalnej klasy a do tego ich naprawy są znacznie droższe (89%!!!). Spowodowało to że jeden z największych ubezpieczycieli w USA – AAA zwiększył stawki ubezpieczenia właścicielom Tesli, czasem nawet 30%. Oczekuje się że inni ubezpieczyciele zrobią podobnie. Oczywiście Tesla Motors nie zgadza się z raportem HLDI i twierdzi że samochody sklasyfikowano źle i że gdyby porównać je z ich prawdziwą konkurencją to okazało by się że tak naprawdę mają one wypadki rzadziej a koszty napraw są niższe. HLDI sklasyfikował Tesle korzystając z masy, pojemności bagażnika i ceny. I Tesle trafiły do tego samego worka co Volvo XC70, Audi A6, BMW 5 i Mercedes E. Tesla nie mówi z kim powinno się sklasyfikować ich samochody.
Animowany GIF powyżej pokazuje co potrafi Tesla Autopilot v1 – nie wykrył on barierki na autostradzie, co skończyło się bardzo kosztownie dla ubezpieczenia. Jednak to wyjątek – dane IIHS pokazują że Tesla Autopilot zmniejsza o 40% szanse na poważny wypadek.